Beschrijving
Tijdsduur: 60 minuten
Aantal rollen: minimaal 15
Aantal liedjes: 8
€135.00
Directeur Van Bommelen zit met zijn handen in het haar. Zijn assistent, Klepelaer, vertelt hem dat er voor het komende schooljaar bijna nog geen nieuwe kinderen zijn ingeschreven. Als dat zo doorgaat, moeten er leerkrachten verdwijnen!
‘Straks blijven de computers uit
en leert er niemand hier nog schrijven
en voortaan mogen de docenten
’s morgens in hun bedje blijven’
Van Bommelen besluit een prijsvraag uit te schrijven: wie de beste reclamecampagne voor school bedenkt, wint een geheel verzorgde midweek in zijn vakantiehuisje op Ameland.
De leerlingen van groep 8 gaan gelijk enthousiast aan de slag. Maar er komt ook een professioneel reclamebureau op de prijsvraag af: Haatchie & Waatchie. De twee gladde reclamemakers hebben de wildste ideeën om de school aantrekkelijker te maken. En ze kennen bovendien een bedrijf dat wel geld in de school wil steken: JAHA, een frisdrankenfabrikant. Deze sponsor stelt wel enkele voorwaarden: de school moet in de kleuren van JAHA worden geverfd, leerkrachten moeten in een JAHA-outfit les gaan geven, en overal komen automaten met JAHA-frisdrank te staan.
De leerlingen van groep 8 vinden de school nu al leuk. En ze proberen via enquêtes en huis-aan-huisfolders andere mensen daar ook van te overtuigen. Maar de gladde praatjesmakers van Haatchie & Waatchie lijken de wedstrijd te winnen… Verandert de school in één grote reclamezuil? Of weet groep 8 de jury nog op andere gedachten te brengen???
Standaard pakket:
Plus pakket:
Tijdsduur: 60 minuten
Aantal rollen: minimaal 15
Aantal liedjes: 8